Z odebraniem w przeszłości nieruchomości w większości przypadków wiązało się wydanie decyzji administracyjnych, które w wyniku odpowiednio przeprowadzonego postępowania administracyjnego mogą obecnie zostać uznane za nieważne lub wydane z naruszeniem obowiązujących przepisów prawnych - co umożliwia odzyskanie nieruchomości przez byłych właścicieli (ich spadkobierców) ewentualnie uzyskanie należnego odszkodowania. Przedmiotem prowadzonych przez Kancelarię postępowań są m.in. decyzje odmawiające prawa do nieruchomości przejętych na terenie m.st. Warszawy Dekretem Bieruta.
W chwili obecnej Kancelaria przygotowuje postępowania o odszkodowanie od Skarbu Państwa wynikające z wejścia w życie ustawy z dnia 11.08.2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego skutkującej z mocy prawa umorzeniem postępowań o stwierdzenie nieważności decyzji dekretowych (umorzeniem postępowań o stwierdzenie nieważności decyzji odmawiających byłym właścicielom zwrotu gruntów objętych Dekretem Warszawskim).
Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Kulesza
Al. Niepodległości 120
02-577 Warszawa
Przyjęcia Klientów odbywają się w poniedziałki, środy oraz czwartki w godzinach 14-17.
W pozostałe dni Kancelaria jest nieczynna.
Spotkanie z radcą prawnym po telefonicznym umówieniu spotkania.
W sprawach pilnych po telefonicznym umówieniu możliwe jest spotkanie w innych godzinach lub dniach.